2011-06-18

Det är mycket nu...

Konstigt nu hade jag ju avslutat en hel del saker och vad hände?
Jo, inspiration, kreativitet och mani sätter in. Hade t o m städat lite runt garnkorgarna och satt in alla stickböcker i sin bokhylla, det såg ju riktigt fint ut. Men jag vill ju hitta på, göra nya saker och då händer det igen:





  1. En gammal linsak av typ "förbannat garn" kravlar sig upp ur garnkorgen och pockar på uppmärksamhet. Och jag gör det igen, börjar om på den, denna gång i virkat. Det blir för litet upptäcker jag efter ca 12 varv. den åker ner i en garnväska men jag ska verkligen göra ännu ett försök.
  2.  Har tre nya sjalar på g - startade dom för mindre än två veckor sen, ingen är klar!
  3. En kofta med stjärnor är startad, den ska bli lite omlott, typ en Odd Molly Lovely knit fast helt annorlunda såklart, tänker brodera på den. Den är turkos- blå-petrol med blå-lila-kobolt  stjärnor i Kauni. Har stickat nästan hela kroppen, börjar bli lite trött på stjärnorna, men ska planera så jag kan sticka på den på tåget när jag börjar jobba igen på torsdag (23/6).
  4. Har också startat en sjal/scarf i Noro Kureyon Sock som består av långa rader med rätstickade rundlar, än så länge rolig.
  5. Igår hjälpte jag till på Helylle och hittade ett reagarn Rowan Purelife organic wool i sellerigrön, så idag har jag börjat virka en kofta i det och den är än så länge inte för liten. Härligt att virka med och snygg färg!
Ja, det är väl ungefär vad jag sysslar med just nu (förutom lite trädgårdsarbete och en tur till Ystad som var både tråkig och rolig, roligt att träffa folk men av fel anledning, det var begravning för en av J:s fastrar), har haft semester 3 dagar och ska på konferens några dagar sen är det jobb fram till stickstämman 21/7, puh, känns ganska långt fram och jag vill ju inte heller att sommaren ska gå för fort. Jag gillar sommar! Nu blommar det som bäst i vår trädgård, massor av gammaldags rosor som doftar underbart!

Inga kommentarer: