2011-08-21

Framtider

Stickar fingervantar utan fingertoppar och nu är dom klara, ska bara fästa trådarna. Dom är till em kompis som behöver varma händer vid datorn. Jag har så svårt för att sticka fingervantar, förmodar att det är upprepningen med fingrarna som jag upplever som så tråkigt. Men det gick!
Stephen Wests mysteriesjal växer men jag är inte riktigt klar med ledtråd två fast imorgon har jag en tågresa till Stockholm framför mig och då ska jag väl bli klar så jag kan starta ledtråd tre.
Vi är i packartagen för fullt, yngsta dottern ska på au pair-äventyr ett helt år och vad ska man ta med sig? Jag har varit så förutseende så jag är i Stockholm på tisdag när hon åker :( får krama henne i kväll istället. Känns lite konstigt, men hon får det säkert jätteroligt och kommer att prata franska som en infödd när året har gått. Vi kommer att sakna henne jättemycket men har testat att skype fungerar mellan våra datorer så vi kan prata när vi vill. Härligt med Internet! Nu blir vi barnlösa en ny fas i livet, fast man vet ju aldrig när dom flyttar hem igen i alla fall tillfälligt. Härligt med stora "barn" men lite nervigt också när dom lättar från boet.
Igår hade vi en härlig kväll på Malmöfestivalen, vi var och lyssnade på Amadou och Mariam, pop från Mali. Sen såg vi en ganska galen utställning på galleri Rostrum, kul! Malmö var verkligen igång, massor av scener och aktiviteter, mycket folk men lugnt och fint.

Inga kommentarer: