2012-03-04

Långloppsstart på stickmånaden mars

Inleder stickmånaden med Vasaloppsstickkafé på facebook, roligt! Det blir min gula linsjal till att börja med men byter nog om en stund till annat sticke. Försöker hålla vätskenivån på topp med te, kaffe och proviva blåbär. Håller även koll på en kompis via Vasloppets hemsida som är lite svajig idag, hoppas hennes åkning inte blir lika svajig som webbsidan. Har inlett månaden med att anmäla ännu ett UFO till UFO-bloggen och det känns bra för det är bara ett litet denna gången, ett par halvvantar med machetter i mönstret Perlegrus från sommarens stickstämma. Funderar på att göra fingervantar för jag tror att det blir mer användbart. det passar bra som UFO-utmaning för jag gillar inte att sticka tio fingrar brukar undvika det i det längsta. Tyvärr upptäckte jag att halskanten på min nattröja bubblar lite så jag måste ta tag i det innan jag glömmer bort det :-(, lika bra att börja sprätta!

1 kommentar:

ylva sa...

Jag tyckte din nattröja såg jättefin ut ( har en liggandes sedan många år ) kan´ske dags att ta itu med den. Gillar din linsjal! härligt vårig/ somrig!
/Y.