2012-03-17

Mellanläge

Det är ganska lugnt på stickfronten just nu. Jag försöker sticka lite mindre än vanligt för jag har fått en senknuta på vänster handled så jag vilar den lite emellanåt. Min gula linsjal är klar, den är inspirerad av Candle flame men jag har ökat mer så att den inte blir så djup mitt bak. Under mina dagliga tågresor kämpar jag på med Color affection och det har gått bra, avmaskar med en tre maskor bred i-cord. Ännu har jag inte kommit igång med mitt mars-UFO men det är ju gott om tid ännu. Förra helgen sysslade vi med trädklippning, det ju mysigt med våren! Vi fick t o m fika i solen på altanen, härligt!
Kunde inte hålla mig så jag startade en linsjal av garn som fanns i lagret! Rostfärgat och guldigt blir det den är en inspirationsjal efter Akimbo av Stephen West! Sen håller jag på att avsluta en annan linsjal i brunt och turkos. Ni har väl inte missat att det har kommit ett nytt nummer av Knitty! Många fina mönster särskilt sjalen Good day och  sockarna Phloem. I veckan som kommer blir det äntligen en stickutflykt till Köpenhamn med Helylleeva och vi ska träffa Arne & Carlos på Sommerfuglen. Nördigt, javisst men vi ser verkligen fram emot det. Denna helgen missar jag Symässan i Malmö men kände inte för det i år. Fast det hade varit kul att se vad Tant Thea hade med sig till sin monter och några knappar hade jag behövt.

Inga kommentarer: