2012-08-12

Samma gamla projekt igen

Från Kint red
Om det fanns en sport som hette vattentrampning så hade jag nog kunnat slå rekord. Mina senaste bloggposter har handlat om ett antal pågående projekt, samma, samma, samma. Ber om ursäkt för det!
Det vore ju smart att sticka klart en sak i taget och sen börja med något nytt. Men nu börjar det ju hända lite i alla fall (tack vare OS), mysteriesjalen är klar (oblockad), Pendulumsjalen är klar (oblockad), det orangea burret börjar närma sig slutet, två varv plus ett oändligt långt avmaskningsvarv och som lök på laxen har jag bestämt att det ska bli en i-cordavmaskning. Vantarna med får är inte klara, hittar inte mitt tumdiagram, men då får jag väl göra ett nytt! Sen är det den danska nattröjan som bara ligger till sig och i huvudet har jag ett antal projekt som vill ut, försöker bekämpa dom just nu. Passade på att köpa några nya stickböcker (och då blir man ju inte alls sugen på att börja med nya saker), det var ju ett tag sen jag gjorde det.
Alice Starmore: Charts for knitting, den behöver nog ingen presentation, den har väl alla redan :-)

Från Ellen: Knitting
Från Ellen: Knitting
Zander: Knit red som ges ut till förmån för kvinnors hjärtsjukdomar. Allstå bara stickat i rött, en hel del fina saker (vantar, sjalar, en häftig klänning och koftor) en del kanske lite för pyntat för mig men trevlig, såg en fin basker som Garndrömmar hade stickat. Egentligen tycker jag nog att teknikböcker är bättre än en bok med bara mönster eller böcker som handlar om en tradition eller ett geografiskt område men ibland är det kul med en sån som denna också.
Ellen: Knitting, color, structure and design, den har jag ännu inte fördjupat mig i men här finns en hel del intressant, både teknik, domino, näver, hur olika maskor funkar, mm och mönster, några fina koftor i domino- och näverteknik som är riktigt snygga och några som är mindre snygga. 

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag gillar också teknikböcker bäst, men ibland är det nåt mönster som lockar tillräckligt, som baskern!
Och Starmoreboken har jag faktiskt inte, så "alla" har den inte i sin hylla! Tack för tipset :)

heidi sa...

jag brukade sticka en sak i taget - länge. sedan insåg jag att det kan vara bra att ha flera projekt på gång samtidigt:)

jag tror inte att jag skulle vilja gå tillbaka till att sticka ett projekt i taget:)

som vanligt stickar du väldigt vackra saker!