2012-10-14

Bloggtorka

Eller är det sticktorka? Jag bara håller på och håller på med olika projekt och inget blir klart. Det blir ingen rolig bloggning av det men inser att ett litet livstecken kanske ändå kan behvas här på bloggen.
Några korta kommentarer om några av mina pågående projekt.

  1. Camino leaves i  Schoppel-Wolle lace påbörjad 25 augusti är faktiskt snart klar, den blir stickad på under mina pendlarresor.
  2. Big Herringbone cowl i grönt Rowan Cocoon påbörjad 30 september, behöver köpa mer garn, snart klar med första nystanet.
  3. Dansk nattröja i brunt Rauma finull, påbörjad 11 juli. Kroppen klar, båda ärmarna påbörjade.
  4. Spedetröja i grönt Röros lammullgarn, påbörjad förra veckan knappt en halv ärm klar.
  5. Hemlig julklapp, påbörjad för ca 2 veckor sedan, ca 1/3 klar.
Jag kämpar på och skulle gärna bli klar med ett par av dom inom två veckor.







4 kommentarer:

Kristina H sa...

Måste bara kommentera den gröna spedetröjan, Den var jag bara tvungen att påbörja när jag läste om den kurs som Inger Olsson och Karin Kahnlund har haft senaste veckan på Sätergläntan. Där har några lyckliga kvinnor fått sticka och dekorera spedetröjor.

Merete sa...

Interessant med din danske nattrøje. Hvor har du fundet opskriften på den? Eller det er måske dit eget design?

Kristina H sa...

@Merete jag gick en kurs för Vivian Höxbro i nattröjor och har med inspiration från kursen skapat en egen tröja.

Kristina H sa...

Lyckades ta bort en kommentar, men den finns i min mail så jag kopierar in den här.
jenjen.se har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Bloggtorka":

Stickar du armarna som du stickar sockar, med fem stickor? Hur gör du med utökningen? Det där verkar vara smart, skulle passa mig utmärkt. Dina stickprojekt är "nyare" än mina UFOS, jag har ett från flera år tillbaka, suck!

Lycka till med dina projekt!

Och jag svarar här: Jag stickar ärmarna på strumpstickor för att slippa sticka aviga maskor och slippa sy ihop. Latmaja, det är jag :-)