2013-06-23

Längtar!

Den där boken, hörni Hemslöjdens förlag, den har ni gjort reklam för alldeles för länge. Så fort jag fick se omslaget så var den min! Virka heter den helt enkelt och det är virkgurun Maria Gullberg som är i farten igen och då bara vet man att det är helrätt! Kolla här på teaserbilder! Ni fattar va?
Vad göra?
Jo, det är ju bara att ta fram virknålar (nyinköpta) och bomullsrestgarner och virka medan man väntar. Vissa, typ garnaffärsinnehavare od får mönster i förväg, nejdå, inte alls avundsjuk...
Detta har jag åstadkommit så länge och sen har jag surfat på tapestry crochet som det heter på engelska och det finns en annan guru Carol Ventura som har en hel del fint och en del rätt fult också (min smak alltså). Här är en liten film för er som är sugna att prova, men var försiktiga ni är snart lika långt nere i virkträsket som jag. Har precis satt igång med en liten miniväska.

2 kommentarer:

EvaL8 sa...

Boken är beställd. Kanske dags att plocka fram virknålen och garn. jag finns med på Carol Venturas blogg. Hon frågade mig via Ravelry för några år sen. http://www.tapestrycrochet.com/blog/?p=776 Ska bli kul att se vad du tänker virka.

ylva sa...

Mmm, den boken såg ju inte helt fel ut ! Har hennes andra bok om muddar, den här skulle vara kul att ha oxå .