2007-07-18

Sommarstickning

Kämpar på med tredje ledtråden, den här gången har jag stickat lite långsammare ville suga lite på karamellen. Fick börja med en annan sjal ur Victorian Lace today, såg en bild och blev förälskad i spetsen i ändarna. Funderar fortfarande på om jag ska lägga ned det jobbet som sjalen innebär med det garnet, har börjat ogilla Kauni lacegarnet det är nog inget som håller i längden, stickar hellre i vanligt entrådigt ullgarn.
Strandstickningen med Kristianstadsmaskan den 14 juli blev mycket lyckad, se bilder och läs. Det var fint väder, ja, inte när jag stack hemifrån, men när vi kom fram till Snickarhaken så sken solen. Jag som är optimist hade faktiskt bikini under och kunde alltså sitta i solen och sticka i bikini, härligt! Vi satt vid en fiskarbod och hade det helt enkelt härligt.

Har börjat på en rosa-röd boa i tunn mohair, färgvalet väckte lite uppmärksamhet men jag tror att den blir häftig. På lördag kommer sista Harry Potter-boken och då måste jag läsa den. Det kan ta lite sticktid nu när jag dessutom har börjat jobba igen efter semestern.

Det är lite nya böcker på ingång både från Adlibris och Yesasia, återkommer med "bokprat" när det har anlänt.
Idag fick jag ett fint brev från Stickföreningen med ett tack för mitt skriveri som kom med i senaste medlemsbladet. En härva jättefin babyalapcka, läckert vit. Tack! Den eviga frågan inställer sig. Vad ska det bli av det garnet 500 meter räcker ju till en del olika saker.