2009-06-10

Helg med hantverksdag på Södertorg

I lördags var det hantverksdag, dvs ett antal hantverkare inom "allt möjligt" visade upp sig och sålde sina alster. Det var bl a NIMT som arrangerade det hela. Vi hade tur med vädret även om det blåste lite på förmiddagen. Själv var jag i Östra Skånes hemslöjdsförenings stånd och virkade lite på en påse. Återkommer med bilder.

Min virkade påse är nästan klar. För övrigt har jag inte blivit klar med så mycket, hela helgen har varit full med annat. Konsert, flytta hem en dotter och faktiskt lite hushålls- och trädgårdsarbete. Stickar flitigt på koftan tll Helylle, snart är den klar och den blir fin tycker jag, det är en modell från Garnstudio fast i jeansblått Kauni. Det är en rymlig och rätt lång modell, känns lite höstig såhär på sommaren.

Jag längtar efter en stickdag utan dåliga samveten över sånt som borde göras, men just nu har jag många sådana så det blir väl att göra som vanligt, sticka i soffan på kvällarna.

Har fortfarande problem med min dator, den vill inte vias min blogg och det förtar lusten att skriva en hel del. Men tror att jag ska köpa en ny dator imorgon. Då kanske skrivandet tar fart igen och ska ta fram kameran. Tills dess ska jag titta på nya Knitty. Där finns säkert nåt fint som jag kan låta mig frestas av.

2 kommentarer:

Cina sa...

Den Garnstudiokoftan var ju jättesnygg! Hur mycket Kauni går det åt?? Blev sugen på en liknande själv nämligen....

miaring sa...

Datorstrul när man bloggar, är inte kul. Nu går min dator med på att kommentera igen men istället vill den absolut inte öppna mer än en sida. Går jag vidare och försöker bläddra på, blir den sur och strejkar, bläääää